Microsoft Dynamics NAV 2013

/ Zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa

Innowacje

Oprócz odnowionych podstawowych funkcji, najnowsza w tym czasie wersja Navision zostanie rozszerzona o nowe opcje chmury. Dużą uwagę przyciąga również nowy klient webowy, który umożliwia prezentację Navision w przeglądarce Internet Explorer i nie wymaga już zainstalowanego klienta na komputerze. W ten sposób Microsoft konsekwentnie kontynuuje etap wprowadzony w aktualnej wersji 2009 do technologii 3-tier. Najważniejsze nowości w nadchodzącej wersji przedstawiają się następująco:

  • Rozszerzenie o nowe opcje chmurowe (m.in. w odniesieniu do Microsoft Office 365);
  • Prezentacja w przeglądarce;
  • Rozbudowa podstawowych funkcjonalności obecnej wersji;
  • RapidStart jest również już dostępny;
  • Uproszczony i korzystny model licencyjny.

Przede wszystkim innowacja w postaci prezentacji w przeglądarce ponownie rewolucyjnie rozszerzy potencjalne scenariusze zastosowania Dynamics NAV. Tym samym możliwe będzie również wykorzystanie Microsoft SharePoint Services. Do tego celu wykorzystywane są Microsoft SharePoint Foundation 2010 i Microsoft SharePoint Server 2010. Dzięki nowemu rozwiązaniu internetowemu, oprogramowanie nie musi być już indywidualnie instalowane na komputerze.


RapidStart

Oprócz tego Microsoft Dynamics ERP RapidStart Services będzie dostępny również dla przyszłej wersji Navision. Proces konfiguracji systemu jest wspierany przez RapidStart Services poprzez odpowiednie narzędzia i w ten sposób uproszczony. Dzięki wykorzystaniu RapidStart można zmniejszyć nakłady czasu na wdrożenie.

Microsoft Dynamics RapidStart zapewnia przegląd procesu konfiguracji z uwzględnieniem informacji, które są potrzebne do korzystania z systemu. Dodatkowo będzie można dokonać wyboru z szeregu istniejących szablonów danych, aby przyspieszyć konfigurację. I tak, dla przykładu, dostępne są szablony z danymi ogólnymi, takimi jak np. kody pocztowe, waluty, kraje i wiele innych.


Informacje dla użytkownika

  • W tej wersji użytkownik ma do wyboru klienta dostosowanego do ról, klienta sieciowego oraz klienta SharePoint. Znany klient klasyczny nie będzie już dostępny w nadchodzącej wersji Dynamics NAV 2013;
  • Dynamics NAV Server może być zainstalowany tylko na 64-bitowym sprzęcie;
  • Microsoft Dynamics NAV 2013 jest kompatybilny z systemem Microsoft Windows 8 i Microsoft SQL Server 2012.

Wsparcie

Mainstream Support firmy Microsoft dla wersji Microsoft Dynamics NAV 5.0 wygasa w kwietniu 2012 roku. Termin dla następcy, Microsoft Dynamics NAV 2009 R2, upływa w kwietniu 2014 roku. Wsparcie Mainstream Support dla Microsoft Dynamics NAV 2013 wygaśnie od września/października 2012 po 5 latach.


Dalszy rozwój Dynamics NAV

Microsoft regularnie publikuje dla swoich partnerów Dynamics harmonogram na najbliższe lata. Jest to również zawarte w aktualnym oświadczeniu kierownictwa. W tej perspektywie, określanej jako „Roadmap”, przedstawione są planowane punkty centralne dla przyszłych wersji.

Wraz z nadchodzącą wersją Dynamics NAV 2013 firma Microsoft pozostaje wprawdzie pod względem czasowym nieco w tyle za pierwotnym harmonogramem, ale dotrzymuje słowa w zakresie rozwoju technicznego. Również Dynamics NAV będzie w najbliższych latach stale rozwijany i rozbudowywany jako nowoczesne oprogramowanie. Jednocześnie podkreślona zostanie pełna integracja z paletą produktów Microsoft i dużą wagę będzie się przywiązywać do prostoty obsługi.


Microsoft Dynamics NAV 2013 umożliwia korzystanie z trzech różnych klientów

W najnowszej wersji swojego systemu ERP, Dynamics NAV 2013, Microsoft rozszerza możliwości wykorzystania różnych użytkowników-klientów. I tak, w oprogramowaniu, które pojawi się pod koniec 2012 roku, Microsoft Dynamics NAV 2013, będą dostępne trzy klienty:

  • Klient Windows;
  • Klient Webowy;
  • Klient SharePoint’a.

W przypadku tak zwanego Klienta Windows chodzi o następcę Klienta dostosowanego do ról, który został wprowadzony w Microsoft Dynamics NAV 2009. Klient ten został ponownie rozwinięty dla najnowszej wersji Dynamics NAV i poprawiony w obsłudze. W Dynamics NAV 2013 jest przeznaczony jako klient standardowy.

Nowy Klient Webowy umożliwi w przyszłości dostęp do informacji z bazy danych ERP przedsiębiorstwa bez konieczności kosztownej instalacji programu na urządzeniu końcowym. Dzięki temu system Microsoft Enterprise Resource Planning będzie można globalnie wdrożyć na prawie każdym komputerze, laptopie czy smartfonie z dostępem do Internetu.

Klient SharePoint’a umożliwia szeroką integrację Microsoft SharePoint i Microsoft Dynamics NAV 2013. Powinno to doprowadzić do lepszej koordynacji pracy pracowników w odniesieniu do oprogramowania ERP, powinno umożliwić szybsze zamknięcie procesów i zmniejszyć liczbę zwolnień. Ponadto, możliwe będzie rejestrowanie danych bezpośrednio w miejscu ich powstawania. Klient SharePoint jest dostosowany do programów Microsoft SharePoint Foundation 2010 i Microsoft SharePoint Server 2010.

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2021

Nasze członkostwa

Nasze członkostwaCCIFPNasze członkostwa

Nasze certyfikaty

Nasze certyfikacje

Nasze partnerstwo

Nasi partnerzy technologiczni

Kompetencje

Kompetencje