Menu

Niemiecki Helpdesk w Polsce

getsix® GERMAN DESK – doradzamy w języku niemieckim, tak jakbyś był w Niemczech.

Każdego roku tysiące niemieckich przedsiębiorstw i osób prywatnych inwestuje lub rozszerza swoją działalność gospodarczą w Polsce. Polska jako rynek ma wiele do zaoferowania, a historia aktywnej działalności handlowej między Niemcami a Polską jest długa.

Istnieją jednak znaczne różnice pomiędzy Niemcami i Polską pod względem struktury prawnej, z jednej strony istnieją bardzo różne przepisy podatkowe, a z drugiej polskie praktyki zwyczajowe. Dla niemieckiego biznesu może to oznaczać komplikacje przy wchodzeniu na polski rynek i wskazane jest zasięgnięcie porady na wczesnym etapie.

Od wielu lat niemieckojęzyczni partnerzy getsix® oraz ich zespół ekspertów, składający się z polsko-niemieckojęzycznych księgowych i konsultantów, wspiera i doradza w zakresie polskich i międzynarodowych transakcji transgranicznych zarówno klientom komercyjnym, jak i prywatnym z Niemiec.

getsix® usługi dostosowane do polsko-niemieckich potrzeb transgranicznych

Nasze doświadczenie wraz z naszymi partnerami w ramach „sieci kompetencji” obejmuje wszystkie obszary, które są istotne dla przedsiębiorstw działających w Polsce; od założenia firmy, doradztwa w zakresie umów handlowych, wspólnych przedsięwzięć i przejęć (M&A), po transgraniczne fuzje lub notowania na giełdzie papierów wartościowych. getsix® doradza również w dziedzinach pokrewnych, takich jak własność intelektualna, prawo pracy, nieruchomości i podatki.

Wraz z naszymi bliskimi kontaktami w innych zawodach, takich jak pośrednicy nieruchomości i doradcy finansowi, możemy zapewnić kompleksową obsługę w zakresie większości aspektów handlowych i prawnych.

getsix® doświadczenie w doradztwie na rzecz niemieckich i innych międzynarodowych firm w Polsce oznacza, że rozumiemy Państwa specyficzne wymagania i możemy skierować je bezpośrednio do nich. Dążymy przy tym do zapewnienia jak najlepszego wyniku dla każdego klienta indywidualnego, w ramach budżetu i na czas. Nasi klienci cenią sobie nasze osobiste i jasne doradztwo oraz bliskie relacje z naszymi partnerami. Oznacza to, że getsix® jest w stanie utrzymać wiele firm w krajach niemieckojęzycznych jako naszych lojalnych klientów od wielu lat.

W getsix® dysponujemy multidyscyplinarnym zespołem specjalizującym się w odpowiednich obszarach dla polsko-niemieckich sytuacji transgranicznych, który jest częścią uprzywilejowanej sieci z HLB Niemcy i HLB Polska, która może zająć się sprawami biznesowymi w skoordynowany sposób.

Jeśli zastanawiasz się nad inwestowaniem lub prowadzeniem działalności gospodarczej w Polsce, getsix® z przyjemnością omówisz swoje plany i pomożesz osiągnąć swoje cele.

Informacje dotyczące handlu polsko-niemieckiego

Polsko-niemieckie stosunki handlowe „odporne na kryzys”

Polski eksport do Niemiec w 2012 roku wyniósł 35,6 mld euro, podczas gdy import osiągnął wartość 32 mld euro, ogłosił 9 kwietnia Główny Urząd Statystyczny. W 2011 roku eksport do Niemiec wyniósł 35,4 mld euro, a import – 33,5 mld euro. Ponadto Polska konsekwentnie odnotowuje nadwyżkę bilansu handlowego z Niemcami od 2009 roku.

„W 2011 roku Polska i Niemcy osiągnęły najwyższe obroty handlowe w swojej historii. Rok 2012 przyniósł spowolnienie gospodarcze, a mimo to praktycznie odtworzyliśmy ten sam rezultat i jest to zdecydowanie sukces” – powiedział Tomasz Kalinowski, szef Sekcji Ekonomicznej Ambasady RP w Berlinie.

Polscy dyplomaci w Berlinie podkreślali, że według wyliczeń rządu niemieckiego łączne obroty handlowe w 2012 roku wyniosły ponad 75,7 mld euro (42,2 mld euro w eksporcie do Polski, 33,5 mld euro w imporcie z Polski), co stanowi blisko 8 mld euro różnicy w stosunku do danych polskich, gdyż metodologia niemiecka obejmuje wszystkie towary zamawiane przez Polskę za pośrednictwem Niemiec.

Źródło: Dane GUS, przygotowane przez PAP.

Od wielu lat najważniejszym sektorem wymiany handlowej pomiędzy tymi dwoma krajami są maszyny, których udział w obrotach wynosi od 20% do 25%. Drugie miejsce zajmuje sektor motoryzacyjny i metalurgiczny. Papier, żywność, paliwo, produkty zwierzęce i tekstylne stanowią mniej niż 5% wartości handlowej, podała w maju niemiecka stacja radiowa Deutsche Welle.

W I kwartale 2013 roku Polska wyeksportowała już do Niemiec towary o wartości ok. 9,12 mld euro, co stanowiło ok. 25,2% udziału w ogólnej wartości eksportu. Niemcy pozostają najważniejszym partnerem handlowym dla Polski i mają istotne znaczenie dla jej gospodarki, gdyż wartość eksportu do Niemiec stanowi ok. 9% – 10% polskiego PKB. Jednak dla Niemiec Polska nadal jest 10. płatnikiem w eksporcie i 11. w imporcie.

Źródło: Polska Agencja Prasowa, Służba Gospodarcza

Nasze członkostwa

Nasze certyfikaty

Nasze partnerstwo

Kompetencje