Niemiecki Helpdesk w Polsce

/ Obsługa klienta zagranicznego

getsix® GERMAN DESK – doradzamy w języku niemieckim, tak jakbyś był w Niemczech.

Każdego roku tysiące niemieckich przedsiębiorstw i osób prywatnych inwestuje lub rozszerza swoją działalność gospodarczą w Polsce. Polska jako rynek ma wiele do zaoferowania, a historia aktywnej działalności handlowej między Niemcami a Polską jest długa.

Istnieją jednak znaczne różnice pomiędzy Niemcami i Polską pod względem struktury prawnej, z jednej strony istnieją bardzo różne przepisy podatkowe, a z drugiej polskie praktyki zwyczajowe. Dla niemieckiego biznesu może to oznaczać komplikacje przy wchodzeniu na polski rynek i wskazane jest zasięgnięcie porady na wczesnym etapie.

Od wielu lat niemieckojęzyczni partnerzy getsix® oraz ich zespół ekspertów, składający się z polsko-niemieckojęzycznych księgowych i konsultantów, wspiera i doradza w zakresie polskich i międzynarodowych transakcji transgranicznych zarówno klientom komercyjnym, jak i prywatnym z Niemiec.

getsix® usługi dostosowane do polsko-niemieckich potrzeb transgranicznych

Nasze doświadczenie wraz z naszymi partnerami w ramach „sieci kompetencji” obejmuje wszystkie obszary, które są istotne dla przedsiębiorstw działających w Polsce; od założenia firmy, doradztwa w zakresie umów handlowych, wspólnych przedsięwzięć i przejęć (M&A), po transgraniczne fuzje lub notowania na giełdzie papierów wartościowych. getsix®doradza również w dziedzinach pokrewnych, takich jak własność intelektualna, prawo pracy, nieruchomości i podatki.

Wraz z naszymi bliskimi kontaktami w innych zawodach, takich jak pośrednicy nieruchomości i doradcy finansowi, możemy zapewnić kompleksową obsługę w zakresie większości aspektów handlowych i prawnych.

getsix® doświadczenie w doradztwie na rzecz niemieckich i innych międzynarodowych firm w Polsce oznacza, że rozumiemy Państwa specyficzne wymagania i możemy skierować je bezpośrednio do nich. Dążymy przy tym do zapewnienia jak najlepszego wyniku dla każdego klienta indywidualnego, w ramach budżetu i na czas. Nasi klienci cenią sobie nasze osobiste i jasne doradztwo oraz bliskie relacje z naszymi partnerami. Oznacza to, że getsix® jest w stanie utrzymać wiele firm w krajach niemieckojęzycznych jako naszych lojalnych klientów od wielu lat.

W getsix® dysponujemy multidyscyplinarnym zespołem specjalizującym się w odpowiednich obszarach dla polsko-niemieckich sytuacji transgranicznych, który jest częścią uprzywilejowanej sieci z HLB Niemcy i HLB Polska, która może zająć się sprawami biznesowymi w skoordynowany sposób.

Jeśli zastanawiasz się nad inwestowaniem lub prowadzeniem działalności gospodarczej w Polsce, getsix® z przyjemnością omówisz swoje plany i pomożesz osiągnąć swoje cele.

Informacje dotyczące handlu polsko-niemieckiego

Polsko-niemieckie stosunki handlowe „odporne na kryzys”

Polski eksport do Niemiec w 2012 roku wyniósł 35,6 mld euro, podczas gdy import osiągnął wartość 32 mld euro, ogłosił 9 kwietnia Główny Urząd Statystyczny. W 2011 roku eksport do Niemiec wyniósł 35,4 mld euro, a import – 33,5 mld euro. Ponadto Polska konsekwentnie odnotowuje nadwyżkę bilansu handlowego z Niemcami od 2009 roku.

„W 2011 roku Polska i Niemcy osiągnęły najwyższe obroty handlowe w swojej historii. Rok 2012 przyniósł spowolnienie gospodarcze, a mimo to praktycznie odtworzyliśmy ten sam rezultat i jest to zdecydowanie sukces” – powiedział Tomasz Kalinowski, szef Sekcji Ekonomicznej Ambasady RP w Berlinie.

Polscy dyplomaci w Berlinie podkreślali, że według wyliczeń rządu niemieckiego łączne obroty handlowe w 2012 roku wyniosły ponad 75,7 mld euro (42,2 mld euro w eksporcie do Polski, 33,5 mld euro w imporcie z Polski), co stanowi blisko 8 mld euro różnicy w stosunku do danych polskich, gdyż metodologia niemiecka obejmuje wszystkie towary zamawiane przez Polskę za pośrednictwem Niemiec.

Od wielu lat najważniejszym sektorem wymiany handlowej pomiędzy tymi dwoma krajami są maszyny, których udział w obrotach wynosi od 20% do 25%. Drugie miejsce zajmuje sektor motoryzacyjny i metalurgiczny. Papier, żywność, paliwo, produkty zwierzęce i tekstylne stanowią mniej niż 5% wartości handlowej, podała w maju niemiecka stacja radiowa Deutsche Welle.

W I kwartale 2013 roku Polska wyeksportowała już do Niemiec towary o wartości ok. 9,12 mld euro, co stanowiło ok. 25,2% udziału w ogólnej wartości eksportu. Niemcy pozostają najważniejszym partnerem handlowym dla Polski i mają istotne znaczenie dla jej gospodarki, gdyż wartość eksportu do Niemiec stanowi ok. 9% – 10% polskiego PKB. Jednak dla Niemiec Polska nadal jest 10. płatnikiem w eksporcie i 11. w imporcie.

Źródło: Polska Agencja Prasowa, Służba Gospodarcza

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2021

Nasze członkostwa

Nasze członkostwaCCIFPNasze członkostwa

Nasze certyfikaty

Nasze certyfikacje

Nasze partnerstwo

Nasi partnerzy technologiczni

Kompetencje

Kompetencje